تفاوت بریج و ایمپلنت – کدام بهتر است + عکس و فیلم

دسترسی سریع

مقایسه بریج با ایمپلنت

دو تا از معروف ترین و محبوب ترین روش های جایگزین در حال حاضر بریج و ایمپلنت هستند. هر دو این روش ها با وجود تفاوت های فراوان محبوب هستند و استفاده از هر کدام آنها نیازمند نظر متخصص هستند. از هر دو روش برای  پر کردن جای خالی دندان استفاده می شود اما کارکرد آنها با هم متفاوت است. حال به تعریف هر یک از روش ها به صورت مجزا می پردازیم و در نهایت نتیجه گیری و انتخاب روش مناسب را به خود و متخصص مربوطه واگذار میکنیم.

تفاوت بریج با ایمپلنت چیست

موارد مقایسه بریج ایمپلنت
روش پیاده سازی تراش دو دندان مجاور افتادگی و قرار دادن بریج ایمپلنت تنها در قسمت افتادگی صورت می گیرد و کاری با دندان های دیگر ندارد
شرایط مناسب برای پیاده سازی پر کردگی فراوان در دندان های مجاور دندان افتاده سالم بودن دندان های مجاور  دندان افتاده
رعایت نظافت و بهداشت کمی سخت خواهد بود تفاوت زیادی با دندان عادی ندارد
دوام و ماندگاری بسته به رعایت بهداشت بین 5 تا 15 سال تقریباً مادام العمر
قدرت جویدن و تکلم کاملاً مناسب و مطلوب است نسبت به بریج بهتر است
هزینه ارزان تر از ایمپلنت است اما احتمال تعویض وجود دارد بالاتر از بریج است اما تقریباً مادام العمر است
تفاوت ایمپلنت با بریج

طول عمر ایمپلنت ها بیشتر است یا بریج دندان ؟

یکی از مسائل مهم در تفاوت ایمپلنت و بریج در میزان طول عمر و ماندگاری آن ها است. در ایمپلنت های دندانی ، پایه های تیتانیومی در درون فک قرار میگیرد. این نوع فلز در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است. از لحاظ طول عمر ، عمر ایمپلنت حدود 25 سال و عمر بریج دندانی حدود 10 سال است.

همچنین بریج های دندانی ، به دلیل استحکام کمتر ، احتمال شکستن در آن بیشتر از ایمپلنت است.همچنین ایمپلنت ها از تحلیل استخوان و لثه جلوگیری می کنند.

زیبایی ایمپلنت ها بیشتر است یا بریج ؟

همانطور که می دانید لبخند زیبا و دندان های سالم تاثیر زیادی در زیبایی چهره و اعتماد به نفس دارند. یکی از تفاوت بریج و ایمپلنت که برای بیماران مطرح است این است که زیبایی کدام روش بیشتر است ؟

بحث تفاوت زیبایی این دو درمان به عواملی همچنین جنس روکش ها و تخصص دندانپزشک بستگی دارد. اما ایمپلنت ها دارای زیبایی بیشتری دارند زیرا ایمپلنت شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارند. البته لازم به ذکر است هزینه بریج های دندانی از ایمپلنت کمتر است. ایمپلنت های دندانی به علت مزایای بسیار زیادی که دارند ارزش این هزینه را دارند.

ایمپلنت یا بریج برای کدامیک از افراد توصیه می شوند ؟

تشخیص اصلی اینکه شما می توانید ایمپلنت یا بریج استفاده کنید و کدامیک برای شما بهتر است با پزشک می باشد. پزشک با معاینه و عکس های مخصوص بهترین روش را برای شما پیشنهاد می دهد.

بریج های دندانی همانطور که می دانید همانند پل عمل می کنند و احتیاج به دندانهای با استحکام مجاور دارد.معمولا از بریج های دندانی برای یک دندان استفاده می شود.

ایمپلنت های دندانی مزایای بسیار زیادی به نسبت بریج های دندانی دارند اما برخی از افرادی که دارای دیابت ، تحت تاثیر اشعه و شیمی درمانی هستند دارای محدودیت می باشند و ممکن است که نتوانند ایمپلنت انجام دهند. برای اینکه بدانید میتوانید ایپلنت انجام دهید به پیش پزشک مراجعه کنید.

بریج


در روش بریج که از آن نام مشخص است ، با استفاده از دو دندان مجاور دندان افتاده ، پلی می زنیم که این پل در واقع همان دندان مصنوعی خواهد بود که از دو طرف بر روی دو دندان دیگر تکیه می کند. البته پیش نیاز این کار این است که دو دندان مجاور را مقداری تراش دهیم تا فضای خالی برای قرار گیری بریج بر روی آنها خالی شود. پس از تراشیدن دندان ها و خالی شدن فضای مورد نیاز برای قرار دادن بریج که پیش تر در لابراتور ساخته شده است ، آن را در داخل دهان قرار داده و پس از اطمینان از اسقامت و مناسب بودن سایز و اندازه ها در جای خود ثابت می شود.

بریج
بریج

عمر بریج

عمر آنها نیز بستگی به میزان رعایت بهداشت و نظافت آنها دارد. بین 5 تا 15 سال متغیر  است.

نظافت و بهداشت بریج

بهداشت بریج ها سخت تر از ایمپلنت خواهد بود. زیرا علاوه بر سطوح عادی آن که دسترسی به همان ها هم به علت چسبیدن سه دندان به یکدیگر دشوار خواهد بود ، سطح زیرین آن را نیز باید با نخ دندان تمیز کرد که سختی های خود را خواهد داشت.

مقایسه ایمپلنت با بریج
تفاوت ایمپلنت با بریج

هزینه بریج

از منظر هزینه بریج دندان ارزان تر از ایمپلنت  خواهد بود اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است بعد از چندین سال نیاز به تعویض بریج خود داشته باشید.

ایمپلنت

ایمپلنت
ایمپلنت

حال به سراغ ایمپلنت می رویم که روش دیگری برای کاشت دندان می باشد. مناسب برای دهان هایی که تنها یک دندان خالی در میان دندان های سالم دیگر قرار گرفته اند ، می باشد. زیرا دیگر به تخریب یا کمک دندان های مجاور احتیاجی نداریم و تنها عملیات ما بر روی هما فضای خالی خواهد بود. در روش ایمپلنت پس از عکس برداری از دندان ها ، یک پیچ در جای خالی دندان در فک محکم شده و سپس تاج که در لابراتور ساخته شده بر روی آن سوار می شود. خود ایمپلنت نیز مانند بریج چندین روش پیاده سازی متفاوت دارد که بسته به شرایط دندان ها و نظر متخصص برای هر دهان از روش مناسب خود استفاده خواهد شد.

عمر ایمپلنت

عمر ایمپلنت بستگی به رعایت بهداشت آنها دارد. در صورت مراعات و نظافت آنها تقریباً مادام العمر خواهند بود.

نظافت و بهداشت ایمپلنت

رعایت بهداشت آن نیز به مراتب از بریج آسان تر خواهد بود و تقریباً مشابه نظافت سایر دندان ها است. البته این نکته را باید مد نظر داشت که ایمپلنت برای افراد سیگاری و دیابتی و کسانی که وضعیت نامطلوبی از بهداشت دهان و دندان دارند اصلاً توصیه نمی شود زیرا یکپارچه شدن فلز پروتز استفاده شده با استخوان فک را با مشکل مواجه می کند.مراقبت های ایمپلنت شباهت بسیار زیادی به دندان طبیعی دارد .

هزینه ایمپلنت

از منظر هزینه فرق بریج دندان با ایمپلنت در این است که بریج هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت دارد. اما باید در نظر داشته باشید بر خلاف ایمپلنت که تقریباً مادام العمر است ، بریج پس از چند سال احتمالاً نیاز به تعویض دارد.

در مقایسه قدرت در جویدن بین دو مدل گفته شده ایمپلنت به بریج برتری دارد زیرا بدون نیاز به دندان های جانبی و کمک آنها بر جای خود محکم شده است اما نتیجه ای که از بریج بدست می آورید نیز کاملاً مطلوب خواهد بود.
در مواردی که چندین دندان مجاور هم افتاده باشند نیز میتوان از بریج ایمپلنتی استفاده کرد که تلفیقی از دو روش خواهد بود. یعنی دندان های جانبی به صورت ایمپلنت قرار داده میشود و دندان های میان آنها را با بریج پر می کنند.

مقایسه قیمت ایمپلنت دندان و هزینه بریج

همانطور که در بالا گفته شده است ، ایمپلنت مزایای بسیار زیادی در مقابل بریج دندان دارد. اما ایمپلنت دندان به دلیل اینکه نیاز به جراحی دارد قاعدتا از هزینه بیشتری برخوردار است . اما سوالی که پیش می آید.

آیا ایمپلنت دندان ارزش این هزینه را دارد ؟
در جواب این سوال باید بگوییم بله . ایمپلنت دندان از لحاظ طول عمر و کمیت بسیار بهتر است . به این معنی است که ایمپلنت ها در صورت مراقبت مناسب 20 سال و حتی مادام العمر ، عمر می کنند اما بریج ها از طول عمر کمتری برخوردار هستند و باید حداکثر بعد ده سال تعویض شوند .

همچنین ایمپلنت ها همانند دندان طبیعی هستند و استحکام قابل قبولی داشته و برای شما مشکلی در جویدن و تکلم ایجاد نمی کند و به سایر دندان های شما نیز صدمه وارد نمی کند .

کدام رو انتخاب کنیم ؟ ایمپلنت یا بریج ؟

ما در این مقاله تمامی مزایا و معایب هر کدام از درمان ها مانند ایمپلنت یا بریج را برای شما شرح دادیم. اما به طور کلی شما باید در نظر داشته باشید که از لحاظ طول عمر ، کیفیت جویدن و مراقبت ها ایمپلنت ها بسیار راحت تر هستند و این ما به تفاوت هزینه ارزشش را دارد.

همچنین ایمپلنت جداگانه از تمامی مزایا هایی که دارند ، هیچ تغییری در دندان های طبیعی شما ایجاد نمی کنند و مانند یک دندان طبیعی است. همچنین از تحلیل لثه و استخوان نیز جلوگیری می کند.

راهنمای انتخاب بریج یا ایمپلنت

هر کدام از این درمان های دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد و با استفاده بررسی بین این مزایا و معایب ، شما باید بهترین درمان را برای خود انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب بریج یا ایمپلنت
راهنمای انتخاب بریج یا ایمپلنت

چه موقع بریج دندان را انتخاب کنیم

  • اگر دچار بیماری دیابت یا سرطان هستید
  • اگر در معرض اشعه یا شیمی درمانی هستید
  • اگر دارای مصرف دخانیات و الکل بسیار بالا هستید
  • اگر هزینه ی به صرفه تری را مد نظر دارید
  • اگر می خواهید طول درمان شما کمتر از یک ماه باشد

چه موقع ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم

  • اگر استحکام دندان جایگزین برایتان مهم است
  • اگر طول عمر دندان جایگزین برایتان مهم است
  • اگر می خواهید دندان های مجاور آسیبی وارد نشود
  • اگر می خواهید از تحلیل استخوان و لثه خود جلوگیری کنید
  • حفظ فرم صورت و فک
  • مراقبت آسان
  • امکان جایگزینی

مقالات محبوب

هزینه ایمپلنت دندان

در این مقاله می توانید با قیمت انواع ایمپلنت دندان اعم از دیجیتال، کامل، فوری آشنا شوید و همچنین از شرایط اقساط مرکز ایمپلنت نیز مطلع شوید.

هزینه لمینت دندان

لمینت دندان بهترین درمان برای زیباسازی طرح لبخند شناخته می شود و به شما لبخند هالیوودی را هدیه می دهد. اگر قصد انجام لمینت دندان را دارید با ما همراه باشید تا از هزینه لمینت دندان و پاسخ به سوالات هر واحد لمینت چقدر است ؟ ، لمینت واحدی چند؟ مطلع شوید.

هزینه کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک درمان زیبایی محبوب است که به وسیله آن می توانید یک لبخند زیبا و بدون نقص داشته باشید. در این مقاله به بررسی کامل قیمت کامپوزیت دندان می پردازیم. با ما همراه باشید تا قبل از انجام کامپوزیت دندان با تمام مواردی که باید در نظر بگیرید، آشنا شوید.

قیمت ایمپلنت فول موس و کامل

در صورتی که تمام دندان های یک فک یا دو فک خود را از دست داده اید، ایمپلنت کامل برای شما مناسب می باشد. در این مقاله به بررسی قیمت انواع ایمپلنت کامل می پردازیم.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

در ایمپلنت دیجیتال از عکس و فناوری های سه بعدی برای موقعیت یابی دقیق استخوان و عصب ها استفاده می شود و این شبیه سازی باعث دقت بالای کاشت ، حداقل ریسک ، برش و خونریزی شود.

قیمت ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای یکی از انواع ایمپلنت هایی هستند که در کنار کیفیت خوب، هزینه بسیار مناسبی دارند و در این مقاله می توانید با قیمت انواع برند ایمپلنت کره ای آشنا شوید.

    دیدگاه ها

ثبت دیدگاه

مشاوره مجازی رایگان

Blank Form (#3)

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز ایمپلنت می باشد.