کشیدن و جراحی دندان های عقل ( مراقبت و فیلم )

دندان عقل چیست ؟

جراحی دندان عقل

دندان عقل یکی از دندان هایی است که معمولا به عنوان دندان اسیا چهارم، و یکی از دندان های دائمی در دهان به شمار می رود. این دندان در برخی مواقع به علت رشد نکردن کامل، ممکن است در فک ایجاد درد نماید. از این رو نیاز به جراحی دندان عقل خواهد بود. 

همه چیز درباره دندان عقل

دندان های عقل که در چهار سوی فک رشد می کنند، ممکن است به صورت نهفته باقی بمانند. از این رو دندان از لثه خارج نمی شود که در شرایط خاص تنها راه درمان جراحی دندان عقل است. البته بیشتر این مشکلاتی زمانی بروز می نماید، که فک فضای کافی برای رشد دندان نداشته باشد. 

قیمت جراحی دندان عقل

قیمت جراحی دندان عقل بستگی به میزان نهفته بودن دندان و سختی کار دکتر دارد و ممکن است هزینه آن برای بیمار با بیمار دیگر تفاوت داشته باشد و فقط دندانپزشک می تواند هزینه جراحی دندان عقل را به صورت دقیق به شما اعلام کند.

برای اطلاع از هزینه جراحی دندان عقل ، ویزیت و مشاوره رایگان با شماره 09336661088 تماس بگیرید یا با ما از طریق تلگرام یا واتساپ در تماس باشید .

پرسش و پاسخ جراحی دندان عقل

جراحی دندان عقل چقدر طول میکشد؟
مدت زمان طول درمان یا جراحی دندان عقل شما بسته به میزان سختی کشیدن آن دارد و هر چه دندان نهفته تر باشد و دکتر دسترسی سخت تری داشته باشد ، مدت درمان بیشتر خواهد شد اما جراحی دندان عقل چیزی بین 20 دقیقه الی چند ساعت ممکن است طول بکشد.
درد دندان عقل چند روز طول میکشد؟
درد دندان عقل و جراحی آن بعد از گذشت چند ساعت و از بین رفتن بی حسی آغاز شده و تا یک الی چند روز بعد از بین می رود. برای تسکین درد بیمار می تواند به مشورت پزشک از مسکن های بدون نیاز به نسخه استفاده کند.
جراحی دندان عقل درد دارد؟
شما زمانی که در حال انجام جراحی دندان عقل هستید ، به علت بی حسی دردی را احساس نمیکنید و بعد از انجام جراحی ممکن است بیمار دردی خفیفی را احساس کند.
جراحی دندان عقل چگونه است؟
برای دسترسی به دندان های عقل نهفته ، دکتر ابتدا برش کوچکی بر روی لثه ایجاد می کند و دندان را برای اینکه بتواند راحت تر بکشد ، به چندین قسمت تقسیم کرده و در می آورد. محل دندان از هر گونه بقایای دندان پاکسازی کرده و در صورت نیاز بخیه می زند.

درد جراحی دندان عقل تا چند روز است ؟

درد جراحی دندان عقل وابسته به نوع و شدت جراحی متفاوت است اما به طور معمول ، در حدود 2 یا 3 اول درد بعد از جراحی دندان عقل و تورم کاهش پیدا میکند. اگر دندان عقل شما را دندانپزشک بعد از انجام جراحی بخیه کرده باشد ، بعد از یک هفته برای کشیدن بخیه به پیش دکتر مراجعه می کنید و دندانپزشک وضعیت محل بخیه را بررسی می کند تا عفونتی وجود نداشته باشد.

همچنین درد جراحی دندان عقل در حدود یک هفته به طور کامل از بین میرود.

آیا کشیدن دندان عقل درد دارد ؟

به طور کلی جراحی دندان عقل با کشیدن دندان عقل متفاوت است و جراحی دندان عقل به علت آنکه جراحی شدیدتری است ، درد بیشتری دارد اما کشیدن دندان عقل دردی برابر با کشیدن یک دندان معمولی دارد و بعد از 2 یا 3 روز به طور کامل بهبود پیدا میکند.

جراحی دندان عقل نهفته درد دارد ؟

جراحی دندان عقل نهفته از کشیدن دندان دارای درد بیشتری است اما در جراحی دندان عقل نهفته به اندازه ای نیست که فرد  کارهای روزمره را نتواند انجام دهد و با استفاده از از مسکن های بدون نیاز به نسخه می توان این درد را تکسین داد.

جراحی دندان عقل به چه علت انجام می شود؟

علت انجام جراحی دندان عقل
جراحی دندان عقل

یکی از روش های متداول برای درمان دندانپزشکی، جراحی دندان های عقل است. در این روش پزشک تمام تلاش خود را انجام می دهد، تا بدون جراحی و کشیدن دندان، مشکل دندان عقل را برطرف نماید. اما متاسفانه در برخی از موارد تلاش پزشک موثر واقع نمی شود، و راهی به جز جراحی دندان عقل باقی نمی ماند. 

معمولا پزشک برای این که بیمار را از درد بیشتر نجات دهد، راحت ترین روش را انتخاب می کند، که آن هم کشیدن دندان عقل است. این عمل نیز به جراحی نیاز خواهد داشت. البته باید بیان نماییم دلایل مختلفی وجود دارد که افراد اقدام به کشیدن دندان عقل می کنند. 

از جمله دلایل جراحی دندان عقل نهفته می توانیم به رشد ناقص دندان عقل در زیر لثه اشاره نماییم. اگر فک فضای کافی برای رشد دندان نداشته باشد، دندان عقل یا به صورت ناقص رشد می کند، یا مجبور است پس از رشد زیر لثه نهفته باقی بماند. 

که همین مسئله با درد و ناراحتی برای بیمار همراه خواهد بود. اگر قصد جراحی دندان عقل نهفته دارید، می توانید با استفاده از بی حسی، درد را احساس نکنید. که این روش درمانی بیشتر به مهارت پزشک و نوع داروی بی حسی که استفاده می کنید، وابسته است. 

البته پس از جراحی دندان عقل و از بین رفتن داروهای بی حسی مسلما بیمار درد را احساس خواهد نمود. که برای کاهش این درد نیز می توان داروهایی را تجویز نمود و درد را کنترل کرد. 

جراحی دندان عقل نهفته درد دارد؟

درد جراحی دندان عقل
درد جراحی دندان عقل

اکثر افرادی که می خواهند درمانی را انجام دهند ، علاقه مند هستند در مورد روند درمان و درد آن پیش از انجام بدانند و این سوال برایش پیش می آید که آیا جراحی دندان عقل درد دارد ؟

به صورت کلی باید بیان نماییم که تمامی جراحی هایی که در مطب پزشک انجام می شوند، از درد کمی برخوردار هستند. زیرا بی حسی هایی که در کلینیکها و مطب ها استفاده می شود، تا حدود بسیار زیادی درد را کاهش می دهد. البته جراحی دندان عقل از دیگر روش های جراحی درد بیشتری دارد.

مگر استفاده از ماده بی حسی مناسب، و مهارت پزشک متخصص بتواند تا حدود بسیار زیاد در کاهش درد تاثیر گذار باشد. زیرا این دو مسئله همیشه در روش درمان با جراحی از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند. 

اصولا هر چه قدر از جراحی دندان عقل جراحت و تروما بیشتری برخوردار شود، می تواند درد و ناراحتی بیشتری برای بیمار به ارمغان آورد. مسلما برخی از بیماران به دلیل فشارهای بسیار زیادی که در حین جراحی تحمل می کنند، ناراحتی بعد از درمان خواهند داشت. 

اما این درد و ناراحتی همیشه بعد از جراحی بروز می کند. که می توان با استفاده از داروهای مسکن، ان را کنترل نمود. در برخی موارد نیز درد ناشی از جراحی دندان عقل به مسئله عفونت دندان ها باز می گردد. در این حالت دیگر داروهای مسکن و بی حسی بر روی دندان تاثیر گذار نیست و بیمار حتی در حین جراحی نیز با درد مواجه می شود.

بهترین روش برای پیشگیری از درد استفاده از چند نوبت قرص مسکن بعد از انجام عمل جراحی است. با این عمل می توان تا زمان بهبود دندان، درد را تا حدودی تسکین داد.

مراقبت های جراحی دندان عقل نهفته

دندان عقل نهفته

معمولا به صورت متداول بین 5 تا 7 روز طول می کشد تا دندان جراحی شده عقل بهبود یابد.

 همیشه پس از این که به پزشک مراجعه نمودید، ایشان برای شما تمامی روند مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل را به شما میگوید. از این رو بیمار باید تمامی این موارد را در نظر گرفته و آنها را به درستی پس از جراحی انجام دهد. 

می توانید پس از جراحی دندان عقل برای کنترل خونریزی در روز اول، از یک تکه گاز تمیز و مرطوب در محل جراحی استفاده نمایید. با فشار دادن این گاز به راحتی پس از 45 دقیقه شاهد متوقف شدن خونریزی خواهید بود. 

یکی دیگر از روش هایی که می تواند منجر به انعقاد خون شود، استفاده از چای کیسه ای است. این چای ها دارای تانیک اسید هستند که به انعقاد خون کمک می کنند. از این رو پس از جراحی دندان عقل می توان از آن بجای گاز استفاده نمود تا خون ریزی را به کل کاهش و حتی قطع کند. 

در صورتی که دندان عقل شما به صورت نهفته و پنهان در زیر لثه قرار گرفته باشد، باید آن را از خط زیرین لثه بیرون آورید. به همین دلیل این جراحی دندان عقل نهفته ممکن است به بخیه نیاز داشته باشد.  اگر پزشک معالج شما از بخیه های قابل حل استفاده ننماید، باید پس از چند روز از عمل، برای کشیدن بخیه ها به پزشک خود مراجعه نمایید. 

هر گونه جراحی با خود تورم به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل ممکن است شما هم پس از جراحی دندان عقل با تورم در صورت روبرو شوید. برای از بین بردن این تورم می توانید از یک کیسه یخ استفاده کنید. این کیسه یخ را به مدت 10 دقیقه بر روی محل متورم صورت قرار دهید، پس از آن به مدت 20 دقیقه کیسه را بردارید. 

مجددا آن را به مدت 10 دقیقه بر روی محل قرار داده و 20 دقیقه بر دارید. این عمل را چندین مرتبه تکرار کنید. کافیست در طی 24 ساعت این عمل را تکرار نمایید. اگر پس از جراحی دندان عقل در محل احساس درد نمودید، می توانید مسکن هایی که توسط پزشکان تجویز شده است، استفاده نمایید. 

برای این که دندانتان را از عفونت دور کنید، بهتر است از آنتی بیوتیک های تجویز شده برای شما، در سر موقع و به صورت مرتب استفاده کنید. 

استحمام بعد از جراحی دندان عقل

استحمام بعد از جراحی دندان عقل نباید بلافاصله بعد از جراحی دندان عقل شود و میتواند باعث تشدید خونریزی و همچنین سبب ایجاد عفونت در فرد بشود.

در صورتی که بعد از جراحی عقل قصد انجام استحمام را داشتید ، بهتر است زمان دوش گرفتن خود را کاهش دهید و مدت زیاد در حمام نباشید. همچنین از گرفتن دوش با آب بسیار داغ خودداری کنید.

بهتر است از رفتن به استخر و وان تا حدود دو هفته پرهیز کنید.

بعد از جراحی دندان عقل چه بخوریم؟

بعد از انجام جراحی دندان عقل ، باید از غذاهای سفت و بسیار داغ خودداری کنید و وعده غذایی بعد از انجام جراحی عقل باید مقوی و نرم باشد. حال ما فهرستی از که از بهتر است بعد از جراحی دندان عقل بخوریم را برای شما آماده کرده ایم.

  • انواع پوره ها و غذاهای میکس شده مثل پوره سیب زمینی
  • بستنی
  • انواع سوپ ها فقط به صورت ولرم مصرف شود.
  • تخم مرغ آب پز
  • مصرف میوه های نرم

عوارض جراحی دندان عقل

عوارض جراحی دندان عقل به عواملی همچون میزان سختی دندان عقل و نهفته یا نیمه نهفته بود آن بستگی دارد. جراحی دندان عقل نیز می تواند مانند هر درمان دیگری دارای عوارض باشد که در ادامه به شایع ترین عوارض جراحی دندان عقل می پردازیم.

درد بعد از انجام جراحی دندان عقل

درد جراحی دندان عقل شما بستگی به میزان سختی درمان شما دارد و هر چه قدر دندان عقل شما نهفته تر باشد و برای دکتر کشیدن این دندان سخت تر باشد ، دارای عوارض و در بیشتری است.

درد انجام جراحی عقل ممکن است بعد از 2 الی 3 ساعت بعد از انجام جراحی و از بین رفتن بی حسی آغاز شود و در بین حدود 1 الی چند روز تسکین پیدا می کند.

خونریزی

بعد از انجام و کشیدن دندان عقل ، شما ممکن است در ناحیه جراحی دچار خونریزی بشوید و تا وقتی که این خونریزی شدید نباشد ،  نیاز به نگرانی ندارد.

تورم یا کبودی

جراحی دندان عقل شما اگر بسیار سنگین باشد ممکن است دچار کبودی بشود.

عفونت

اگر ناحیه جراحی به درستی استریل نشود و بیمار مراقبت های لازم را برای جلوگیری از عفونت انجام ندهد ، ممکن است سبب ایجاد عفونت بشود که باید به پیش دندانپزشک خود مراجعه کنید.

دوره نقاهت جراحی دندان عقل

دوره نقاهت جراحی دندان عقل بستگی به نهفته بودن یا نبودن دندان عقل و میزان سختی جراحی بستگی دارد. البته سختی جراحی دندان عقل به گونه نمی باشد که فرد نتواند کار های روزمره خود را انجام دهد و ممکن است در طول روز احساس دردی وجود داشته باشد که با مسکن ها قابل رفع است.

دوره نقاهت جراحی دندان به طور معمول بین 1 الی 3 روز میباشد و بعد از آن تورم و درد تسکین پیدا می کند.

مدت زمان جراحی دندان عقل

مدت زمان جراحی دندان عقل بستگی به میزان سختی دندان عقل دارد ولی جراحی دندان عقل در طی یک جلسه قابل انجام است و اگر دندان عقل شما نهفته نباشد ، در حدود 20 دقیقه طول می کشد و در صورت نهفته بودن بین 1 الی 2 ساعت به صورت معمول به طول می انجامد.

زمان کشیدن دندان عقل

علت کشیدن دندان عقل این است که دندان های عقل برای رشد کردن ممکن است فضای کافی نداشته باشند و سبب برخی عوارض شوند و باید کشیده شوند. البته در بسیاری از افراد نیازی به کشیدن دندان عقل وجود ندارد ولی بهترین زمان کشیدن دندان عقل است که در سن 18 سالگی به پیش متخصص مراجعه کنید تا دندانهای عقل شما را از لحاظ سلامت بررسی کند و هر سال یکبار آن ها را چک کنید.

فیلم جراحی دندان عقل نهفته

در زیر می توانید مراحل جراحی دندان عقل را مشاهده کنید .

فیلم جراحی دندان عقل پایین برای شما در مرکز ایمپلنت اماده شده است که می توانید مشاهده کنید .

جراحی دندان عقل چگونه انجام می شود ؟

تسکین درد جراحی دندان عقل

بستگی به میزان شدت جراحی ممکن است درد متغیری داشته باشید اما به طور معمول افراد ممکن است بین 1 تا 3 روز دردی خفیفی داشته باشند که برای کاهش این درد اصولا دندانپزشک دستورالعمل های لازمه را خدمت شما اعلام می کند اما ما به طور کلی راه حلی هایی را برای شما ارائه می دهیم تا برای تسکین درد جراحی دندان عقل ، موثر است.

  • استفاده از مسکن های بدون نیاز به نسخه برای کاهش درد جراحی دندان عقل
  • عدم مصرف هر گونه دخانیات
  • از خوردن مواد غذایی بسیار داغ خودداری کنید
  • برای کاهش تورم میتوانید از کمپرس یخ استفاده کنید

ترس از کشیدن دندان عقل

به طور کلی اکثر افراد از آمدن به کلینیک های دندانپزشکی ترس و واهمه دارند و جراحی دندان عقل یکی از درمان های ترسناک برای این افراد به نظر می آید. ترس از کشیدن دندان عقل را می توانیم بگوییم که کاملا بی مورد است زیرا در ابتدای درمان دندانپزشک برای شما بی حسی استفاده می کند و شما در طول جلسه درمان دردی احساس نخواهید کرد.

مقالات محبوب

هزینه ایمپلنت دندان

در این مقاله می توانید با قیمت انواع ایمپلنت دندان اعم از دیجیتال، کامل، فوری آشنا شوید و همچنین از شرایط اقساط مرکز ایمپلنت نیز مطلع شوید.

هزینه لمینت دندان

لمینت دندان بهترین درمان برای زیباسازی طرح لبخند شناخته می شود و به شما لبخند هالیوودی را هدیه می دهد. اگر قصد انجام لمینت دندان را دارید با ما همراه باشید تا از هزینه لمینت دندان و پاسخ به سوالات هر واحد لمینت چقدر است ؟ ، لمینت واحدی چند؟ مطلع شوید.

هزینه کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک درمان زیبایی محبوب است که به وسیله آن می توانید یک لبخند زیبا و بدون نقص داشته باشید. در این مقاله به بررسی کامل قیمت کامپوزیت دندان می پردازیم. با ما همراه باشید تا قبل از انجام کامپوزیت دندان با تمام مواردی که باید در نظر بگیرید، آشنا شوید.

قیمت ایمپلنت فول موس و کامل

در صورتی که تمام دندان های یک فک یا دو فک خود را از دست داده اید، ایمپلنت کامل برای شما مناسب می باشد. در این مقاله به بررسی قیمت انواع ایمپلنت کامل می پردازیم.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

در ایمپلنت دیجیتال از عکس و فناوری های سه بعدی برای موقعیت یابی دقیق استخوان و عصب ها استفاده می شود و این شبیه سازی باعث دقت بالای کاشت ، حداقل ریسک ، برش و خونریزی شود.

قیمت ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای یکی از انواع ایمپلنت هایی هستند که در کنار کیفیت خوب، هزینه بسیار مناسبی دارند و در این مقاله می توانید با قیمت انواع برند ایمپلنت کره ای آشنا شوید.

    دیدگاه ها

ثبت دیدگاه

مشاوره مجازی رایگان

Blank Form (#3)

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز ایمپلنت می باشد.