آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟

برای بسیاری از افراد که دندان های طبیعیشان را از دست داده اند ، ایمپلنت دندان می تواند به عنوان یک جایگزین بسیار عالی به حساب بیاید. ناراحتی و درد خفیف یکی از قسمت های طبیعی کاشت ایمپلنت می باشد. اما درد شدید که همراه با علائم و نشانه های دیگری نیز باشد نشان از این است که یک جای کار میلنگد. در ادامه همراه باشید تا این علائم ، نشانه ها و نتایج را به طور دقیق با هم بررسی کنیم.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از چندین قسمت تشکیل می شود که یکی از آن ها شامل پایه ای فلزی است که در استخوان فک قرار می گیرد. این پایه قرار است ریشه و مرکز پایه ریزی دندان جدید باشد. ایمپلنت ها می توانند یکی از روش های بسیار ماندگار جایگزینی دندان باشند زیرا در استخوان فک محکم می شوند و تکان نمی خورند و همچنین مانند دندان های طبیعی پوسیده نمی شوند.

یک جراح حرفه ای معمولاً ایمپلنت را مرحله به مرحله انجام می دهد که در این بین فرصت ترمیم و بهبودی وجود داشته باشد. در اولین قدم دندان پوسیده و خراب کشیده می شود و استخوان فک زیر آن آماده می شود. پس از آماده سازی پایه فلزی یا همان فیکسچر قرار داده می شود. سپس چندین ماه به استخوان فرصت بهبودی و رشد داده می شود ، بعد از آن اباتمنت یا همان رابط بر روی پایه قرار می گیرد که محل قرارگیری تاج دندان است.

مراحل ایمپلنت

درد شدید بعد از ایمپلنت

در صورت داشتن درد های شدید پس از عمل ایمپلنت حتماً با جراح یا دندان پزشکتان تماس بگیرید. دوام این درد های شدید می تواند از علائم صدمات به عصب باشد. زیرا ممکن است در زیر پایه ایمپلنت عصب های حساس وجود داشته باشد. نشانه های آن نیز می تواند درد شدید در صورت هر گونه تماسی با ایمپلنت یا احساس ناخوشایند بر روی لب ها باشد.

زنان و بیماران کم سن و سال تر ریسک بالاتری برای صدمه به عصب در طول ایمپلنت دندان دارند. علاوه بر این کسانی که پیش از عمل درد ، اضطراب یا افسردگی دارند ، احتمالاً صدمه به عصب بیشتری دارند. یکی از موارد تأثیرگذار دیگر آناتومی فکتان می تواند باشد. به همین دلیل حتماً واجب است که دندان پزشک پیش از عمل وضعیت فکتان را به طور کامل بررسی کند.

در صورت داشتن درد عصب حتماً در کمتر از 36 ساعت به دندان پزشکتان مراجعه کنید. اگر دندان پزشک تأیید کند که درد بخاطر آسیب به عصب است می توانند ایمپلنت را خارج کنند و جلوی التهاب را بگیرند و به عصب اجازه ترمیم و بهبودی دهند.

ایمپلنت های دندان می توانند بسیار تأثیرگذار باشند و به جایگزینی دندان در دراز مدت کمک می کنند اما ممکن است کمی ریسک داشته باشند. برای کم کردن این ریسک و بالا بردن شانس داشتن ایمپلنت سالم باید بهداشت دهان و دندانتان را به خوبی رعایت کنید و با قرار های مرتب برای بررسی وضعیت دندان ها به دندان پزشک مراجعه کنید. اگر هم درد یا ورم های شدید تجربه کردید با دندان پزشک تماس بگیرید.

مراقبت های ایمپلنت

درد ایمپلنت چند روزه ؟

پس از عمل ایمپلنت تا چند روز بعد از آن ممکن است درد های خفیفی داشته باشید. هر چه نباشد یک عمل دندان مهم داشته اید اما هر دردی قابل مدیریت است. درد های خفیفتان ممکن است در قسمت های چانه ، گونه ها یا زیر چشم ها باشد. همچنین احتمال بروز کبودی بر روی سطح پوست و لثه ، درد در نقطه ایمپلنت و خونریزی خفیف هم وجود دارد. مسکن هایی مانند پروفن می تواند بسیار به کمکتان بیایند. پس از عمل ایمپلنت بهتر است از یخ برای کاهش ورم بر روی پوست خود استفاده کنید و همچنین خوردن غذا های نرم به مدت 10 الی 14 روز را پیشنهاد می کنم.

قرقره کردن با نمک و آب گرم در روز های ابتدایی می تواند باعث تمیز شدن و تسکین دادن بافت ها شود.

قیمت ایمپلنت دندان