ایمپلنت دندان ناموفق

هیچ کس نمی خواهد تصور کند که یک لبخند کاملاً جدید ، نتیجه کاشت دندان ممکن است آنطور که باید نیست. با این وجود ، عوارض ناشی از کاشت دندان حتی در مورد کاشت ها هم اتفاق می افتد و شدیدترین آن منجر به نارسایی ایمپلنت یا ایمپلنت دندان ناموفق می شود. اگرچه نادر است ، این شرایط را نمی توان نادیده گرفت. ولی با این اگر به درستی از ایمپلنت مراقبت نکنیم باعث شسکت در کاشت ایمپلنت می شود.

تعداد بسیار زیادی از روشهای کاشت دندان که هر سال در سراسر جهان انجام می شود ، این به آن معناست که حتی درصد کمی از موارد نارسایی کاشت است که هنوز هم به تعداد قابل توجهی می رسد.

فقط در ایالات متحده ، هر روز حدود 1400 نفر ایمپلنت دندان می گیرند! از آنجا که نارسایی دندان در طی سال اول میلادی و میانگین ضریب شکست بین 2 تا 4 درصد تخمین زده می شود ، در حدود 15000 مورد در سال تنها در یک کشور رخ می دهد.

البته ، این میزان شکست در کل در مورد صنعت کاشت دندان صحبت می کند. شگفت آور است که گذشته از 10 تا 15 نفر  ، حدود 200 مارک ایمپلنت دیگر وجود دارد. در کنار این وسعت محصول ، وسعت مهارت و تجربه دندانپزشکان متناسب با کاشت وجود دارد. دندانپزشکان عالی میزان نارسایی بسیار کمی دارند.

در استرالیا ، زمینه کاشت دندان تقریباً شبیه به ایالات متحده آمریکا است ، تقریباً بسیار کوچکتر.

دندانپزشکی پیشرفته در واقع موارد بیشتری از نارسایی کاشت دندان را از آنچه انتظار دارید مشاهده می کند. بیماران بدشانسی که به دنبال راه حلی برای عدم موفقیت ایمپلنت های مناسب در نقاط دیگر هستند.

علائم پس زدن ایمپلنت

یک عفونت شایع ایمپلنت ، پری ایمپلنت است که نوعی بیماری لثه است. در صورت عدم درمان ، عوارض جدی دهانی مانند ریزش استخوان یا نارسایی ایمپلنت ایجاد می شود. علائم عفونت ایمپلنت دندان شامل:

علائم پس زدن ایمپلنت

طعم بد / بوی بد که از بین نمی رود.

چرک یا خونریزی لثه یا ناحیه ایمپلنت.

درد یا تب.

مشکل در جویدن.

لثه های متورم یا قرمز.

کاشت گشاد

اگر علائم عفونت را تجربه کردید ، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

عفونت پیچ ایمپلنت

عفونت پیچ ایمپلنت به عوامل زیادی بتسگی دارد که ممکن باعث جوش نخوردن ایمپلنت، Fail شدن ایمپلنت و پس زدن پایه ایمپلنت شود این عوامل عبارت اند از:

عفونت پیچ ایمپلنت

پیروی نکردن از دستورات دندان پزشک خود

رعایت نکردن بهداشت دهان خود مانند نزدن مسواک ، نخ دندان و استفاده از دهان شویه

استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان باعث عفونت در دهان می شود

بعد از ایجاد عفونت در ایمپلنت سریعا با دندان پزشک خود تماس گرفته و برای بررسی بیشتر وضعیت دهان و ایمپلنت خود به دندان پزشک خود مراجعه کنید .

تعویض ایمپلنت

در برخی موارد ، یک کاشت جدید می تواند بلافاصله به همراه یک روش پیوند استخوان در محل قرار داده شود تا از کاشت جدید پشتیبانی کند. این گزینه جایگزینی کاشت فوری باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و از لزوم انجام جراحی پیگیری جلوگیری می کند و این باعث می شود در هزینه شما نیز صرفه جویی شود.

بعضاً به دلیل اندازه تخریب ، ایمپلنت دندان شکست خورده نمی تواند سریع جایگزین شود. جابجایی هایی که منجر به ایجاد یک سوراخ بسیار بزرگتر از فیکسچر ایمپلنت می شوند ، جایگزینی کاشت را سخت تر یا غیرممکن می کند. بنابراین ، بسیار مهم است که سعی کنید ایمپلنت ها را به روشی ملایم از بین ببرید ، و آماده باشید که یک روش پیوند استخوان را در ناحیه برای کاهش افت استخوان سالم بگنجانید. روش پیوند استخوان با هدف ایجاد یک محل استخوان سالم تر برای قرار دادن کاشت آینده انجام می شود.

ممکن است هیچ وقت لازم نباشد نیاز به تعویض ایمپلنت داشته باشید. تنها زمانی ایمپلنت نیاز به تعویض دارد که لق شده، بافت‌های احاطه کننده آن دچار عفونت شده یا به طریقی آسیب دیده است.

برای این که به این مرحله نرسید باید هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت سلامت ایمپلنت و دندان‌های دیگر بررسی شود.

علت ایمپلنت ناموفق

مطالعات تحقیقاتی تجربی به همبستگی عوارض و نارسایی کاشت در سه عامل سیستم ایمپلنت ، بیمار و دندانپزشک ادامه می دهد. خرابی سیستم ایمپلنت شامل طراحی ضعیف بدنه ایمپلنت ، تعداد نا کافی کاشت ، شل شدن پیچ ، میکروگپ بزرگ ، دقت عمل در کاشت و کاشت ، آرماتاریوم و سطح کاشت است. عوامل بیمار متغیرهایی مانند حساسیت ژنتیکی ، سیستم ایمنی بدن ، عادتهای قبل از عمل ، شرایط پزشکی پیش از عمل و بعد از عمل ، خودمراقبتی ، ، نقص جسمی و استعمال دخانیات را در بر می گیرد. فاكتورهای قبل از عمل شامل كیفیت یا كمیت بافتهای نرم ، روشهای اولیه ناكافی و برنامه ریزی برای درمان است. عوامل عملیاتی شامل سرعت و فشار بیش از حد مته ، گرمای اصطکاک ، آبیاری ناکافی ، مهندسی زیستی نامناسب ، ضربه به ساختارهای آناتومیکی ، مضرات کاشت و بسته شدن زخم است. عوامل بعد از عمل جراحی شامل آسپسی جراحی ، مراقبت از زخم ، داروهای بیمار و مراقبت از خود ، ارزیابی آینده در مورد کاشت توسط تیم دندانپزشکی و از همه مهمتر مهر و موم کاشت موکوپریواستئال است.

مرکز ایمپلنت